torsdag 15 juni 2017

Man hoppas väl lite på uppehåll åtminstone

Imorgon åker jag till Karis för att leda skrivkurs igen. Och den där vanliga nyfikenheten nu, att vilka de är, hur de ska fås att forma grupp och vad som ska hända, den känslan har vaknat.

Igår gjorde jag alltså ingenting för att behöver vara lite ledig innan jobbhelg och allra mest, behövde ställa om hjärnan till skrivkurs. Och nu känner jag att jo, ivrig.

Jag har laddat med övningar, tema och prat och frågor och så hoppas jag att vädret är någorlunda. Alltså måste inte vara gassande solsken, däremot helst inte ösregn, för skrivande typer behöver då och då få gå ut och andas och det blir så jobbigt med paraply. Alltså inte att andas, men att liksom ha med det. På nåt vis.

I alla fall, Karis, helg, skriva, hur fint som helst. Och det är väl sista jobbuppdraget, sedan ska jag ha lite lite semester. Eller vad vi nu ska kalla det.

Inga kommentarer: