torsdag 1 juni 2017

Sommar och sommar

Det är första juni. Jag vet inte vad andra tycker, men jag tänker så här: Nu börjar sommaren. Jag vet inte riktigt vad det betyder utom att det gör mig glad, kanske förväntansfull. Jag kanske inte infriar alla mina sommarförväntningar, men något. Som att åka till Köpenhamn ska jag och till Skåne och hälsa på folk. Och nu så här, när det är första juni så känns det att, ja, snart!

Och så har jag en knökfull skrivkurs i Karis. Helt smockfull. Det är okej med mig, och ska bli spännande att se hur det går, för det finns optimalt antal och så finns det lite för få och lite för många. Men efter att faktiskt hållit några sådana där kortkurstillfällen med sisådär 30-50 deltagare så vet jag ju att det går också, även om det definitivt inte blir riktigt samma sak. Och nej, så många är de inte i Karis. Utan 15 personer, och fler får de inte vara.

Men sommar alltså och sommarkurser och sommarskriva och sommarsommar!

2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Nu kommer sommaren, äntligen, trots lite blåst idag!

Mia Skrifver sa...

Ja alltså, den kom väl egentligen redan förra veckan, men så där i mitt huvud börjar den alltid 1 juni, hurdant vädret än är.