onsdag 9 augusti 2017

För det behövs

Kanske är det här det svåraste jag någonsin gjort?
Det här med att läsa fantastiska brev av människor som vill, behöver skriva. Som vill gå Författarskolan. Och veta att jag kan inte ta in dem alla.

Och just det här jobbet är både just så svårt som jag tänkte mig det och så himla mycket svårare. För det är klart att jag förstår att man vill skriva. Att man behöver sammanhang. Deadlines. Rutiner. Den där drivkraften, blodet ju som behöver och som spiller - jag är så jäkla berörd. Alltså så jäkla berörd av så många brev. Ja.

Mer än så kan jag inte säga just nu. Bara att även om man inte skulle komma in på vilken skrivkurs det än gäller, så skriv ändå. För det behövs.


2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Ett angenämt problem, men viktigt att skriva i alla fall. Manå håller igång både fingrarna och hjärnan!

Mia Skrifver sa...

Jo, angenämt problem, men också ganska skrämmande.