torsdag 3 augusti 2017

Här är jag!

Jamen här är jag ju! Alltså om jag släppte taget om allt i sommar? Njäe, kanske inte, men det var inte mycket jag höll i utan när jag skickat iväg manuset så kände jag att vila var rätt fint och så har jag gjort just det.

Samtidigt förstås, jag har ägnat mig åt det viktigaste i författandet, samla liksom, tänka tankar. Låta det mogna. Inte riktigt klar med det än. Men däremot har jag ändå kört igång jobbandet. Läser ett manus. Ska snart har möte med juryn och avgöra priser. Och det bästa av allt, snart är det deadline på ansökningar till Författarskolan, då ska jag ta itu med att se vilka vi ska hänga med ett år! Det ska bli så otroligt häftigt.

Jo, ska försöka blogga flitigare också. Kanske inte jätteflitigt än. Går på lite halvfart, för som sagt, tänker på stuff ännu innan jag kan skriva det.

2 kommentarer:

skrivalasaleva sa...

Låter klokt det, att vila efter att du släppt iväg manuset. Att kika på ansökningarna till Författarskolan låter som en rätt rolig uppgift. Hoppas det blir ett fint gäng. :)

Mia Skrifver sa...

Det blir garanterat ett fint gäng. Det är rätt många sökande att välja mellan också.